SHAREShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Cognizant Snapshot Breakfast - Nästa generations shared services möjliggör en ännu bättre kundupplevelse

Date: 20 maj, 2016 Time: 8:00 f m - 10:00 f m Location: Cognizant Technology Solutions, Linnégatan, Stockholm, Sweden

Nästa generations shared services möjliggör en ännu bättre kundupplevelse- nya verktyg, nya kundlösningar

Diskussionerna om hur man ska hantera och anpassa för en förstklassig digital upplevelse fortsätter i vår tredje Snapshot Breakfast 2016. Se tidigare frukostmöten för att ta reda på mer.

Hur långt kan vi nå när det gäller effektiva, smarta och kostnadseffektiva lösningar för service centers? Hur levererar vi den service, kunskapsnivå och språkliga förmåga som fullt ut möter den kräsna kundens serviceförväntningar? Och hur kan man samtidigt spara väsentliga kostnader? Vilken är analysen bakom besluten och hur kan ett shared service center bli ett strategiskt grepp för en effektivare digitaliseringsprocess?

Möt upp och ta del av vad vi menar med nästa generations shared services – ännu bättre service, kundupplevelse och kostnadseffektivisering.

  • en
  • sv

Speakers

Heidi Skaaret, COO, Storebrand Group
x

Heidi Skaaret

COO

Storebrand Group

Stronger Customer Processes and Effective Cost Management
– Shared Service Center as Leverage for Digitalization

Hur kan vi förädla och stärka våra kundprocesser för att möta både dagens och framtidens kunder? Hur kan ett modernt och kvalificerat shared service center svara upp mot – och kanske till och med överträffa – kundens förväntningar på service och kvalitet? Och hur når vi samtidigt en väsentlig effektivisering och kostnadsbesparing?

Lyssna till Heidi Skaarets insiktsfulla presentation av Storebrands utveckling av shared service center i Baltikum, som del av en spännande digitaliseringsresa.

Tidigare Executive Vice President Lindorff Group 2008 – 2012, Managing Director IKANO Bank Norge 2001 – 2008, Senior Vice President DNB – 2000. Utbildning: Civilekonom (Master of Business), University of Washington, USA.

Jone Sceponaviciute, Head of Securities Services Operations, Swedbank AB
x

Jone Sceponaviciute

Head of Securities Services Operations

Swedbank AB

5 Years of Nearshoring
– Challenges along the road, learnings and results

Hur formar man och utvecklar ett effektivt process service center? Vad krävs av den levererande respektive mottagande organisationen som är det nya teamets medarbetare? Unga talanger – vad är speciellt med dem? Hur vänder man kulturella skillnader inom shared service till möjligheter och fördelar? Och vad behövs för att verksamheten ska bli en effektiv, levererande och uppskattad kugge i den större, övergripande organisationen?

Lyssna till Jone Sceponaviciute och hennes analys av lärdomar och erfarenheter – och hennes bild av de krav som kommer ställas på framtidens shared service centers för att möta kundförväntningarna.

Jone Sceponaviciute har över 15 års bakgrund från olika positioner inom bank- och finanssektorn, främst internationellt. Med olika post-tradeprocess- och operationella roller på bolag som Hansa Bank, Franklin Templeton Investments (Canada, Toronto), Citco Canada, SEB (Litauen) och Swedbank (Litauen och Swedbank AB, Large Corporates & Institutions) har Jone en bred erfarenhet som kommit väl till nytta när hon under de senaste fem åren varit en drivande kraft i att forma och etablera Swedbanks cross-border operations i Vilnius, Litauen.

Charlotte Gamnis, Head of Service Management, Telia Company
x

Charlotte Gamnis

Head of Service Management

Telia Company

SSC Customer satisfaction
– It is all about People, Efficiency and Quality

Vår resa så långt – Hur arbetar vi på Telia Company Finance SSC för att uppnå hög kundnöjdhet? Hur attraherar vi och behåller rätt kompetens? Hur säkerställer vi effektivitet och kvalitet i våra processer?

Charlotte Gamnis har genom åren haft en rad positioner inom finans som business analyst och controller samt project manager inom företag som Posten, Ericsson och Astra Zeneca.Från 2010 arbetade hon i AstraZenecas shared service center organisation i rollen som Customer Service Manager, Global Finance Services, region EMEA.

Idag, i rollen som Head of Service Management på Telia Company (fd TeliaSonera) ansvarar Charlotte bl a för Service Management inom Financial Services (FSS), ett shared service center för de nordiska länderna. I hennes roll ansvarar hon för strategi, service erbjudande, performance management, utbildning och kommunikation samt ett Service Desk team som supportar Finance, Inköp och SAP och ett Master Data team. Charlotte har en master i Business Economics i grunden.

Lars Frösslund, Associate Director, Cognizant Business Consulting
x

Lars Frösslund

Associate Director

Cognizant Business Consulting

Bokningen är stängd. Anmäl ditt intresse för framtida event!

Anmäl ditt intresse
in    0